135 sklepów w całej Polsce. Znajdź sklep

Dekalog dobrego snu


Czy często kładziesz się spać czując jak bardzo Twój organizm jest zmęczony, a mimo tego nie możesz zasnąć? Jest parę wskazówek na tego typu problemy. Możesz wprowadzić swój umysł w stan snu bez stosowania leków i wyszukanych metod. Przedstawiamy 10 zasad dobrego snu:
  1. Nie zmuszaj się do snu – idź spać dopiero, kiedy poczujesz zmęczenie, nie z powodu odpowiedniej pory.
  2. W sam raz – śpij tak długo, żeby czuć się wyspanym następnego dnia, nie za długo, nie za krótko (7, 5-8 godzin dziennie).
  3. Stwórz ze snu nawyk – postaraj się kłaść codziennie o tej samej porze, nawet w weekendy.
  4. Rutyna, rutyna – stwórz i przestrzegaj regularnego harmonogramu dnia.
  5. Zmęcz się – ćwicz regulanie, ćwiczenia aerobikowe na 4-6 godzin przed snem pomogą Ci zasnąć. Ćwiczenie wcześniej w ciągu dnia nie wpłynie na sen. Ćwiczenia wykonywane 2 godziny przed snem, mogą spowodować problemy z zaśnięciem.
  6. Kofeinie powiedz „NIE” – unikaj kofeiny na 6 godzin przed snem, dotyczyć to może kawy, herbaty, coca-coli, czekolady i produktów tytoniowych.
  7. Nie jedz tuż przed snem - daj sobie przynajmniej 2 godziny odpoczynku między spożywaniem posiłku a snem. To pozwala na właściwe trawienie pożywienia.
  8. Zatyczki – w przypadku hałasu, który przeszkadza Ci zasnąć, zatyczki do uszu mogę okazać się zbawieniem.
  9. Temperatura – unikaj ciepłych pomieszczeń, przewietrz sypialnie przed zaśnięciem.
  10. Zapomnij o poobiedniej drzemce - sen zarezerwuj tylko dla odpoczynku w nocy. Jeśli jednak drzemka jest Ci niezbędna do właściwego funkcjonowania i wynika z problemów ze zdrowiem, ogranicz ją do 20 minut dziennie.

Pamiętajmy, że na sen poświęcamy 1/3 swojego życia, dlatego też tak ważny jest właściwy odpoczynek.

Technologie i certyfikaty, atesty materacy

Bądźmy w kontakcie

facebook
Newsletter
Bądź na bieżąco z promocjami,
nowościami, rabatami.
Zapisz się już teraz!
Materace dla Ciebie - dbamy o Twój komfort

Łóżko Teja jest w tej chwili niedostępne.
Przepraszamy za utrudnienia.